Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των αναρτήσεων του ιστολογίου χωρίς την έγγραφη άδεια του διαχειριστή

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

50 + 1 προτάσεις για την Παιδεία στο Δήμο Φυλής - Όλο το σχέδιο που εκπόνησε ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Ανυφαντάκης


Το "Πολιτικό Βαρόμετρο" θα δημοσιεύσει σε τρία μέρη το σύνολο των προτάσεων του Δημήτρη Ανυφαντάκη, Εκπαιδευτικού και Δημοτικού Συμβούλου Φυλής (σύμβουλος δημοτικής κοινότητας Άνω Λιοσίων) για την πλήρη αναβάθμιση της εκπαίδευσης στο νέο Δήμο Φυλής. Η μελέτη και η διατύπωση των προτάσεων έγινε κατόπιν ενδελεχούς μελέτης του νέου νόμου "Καλλικράτης" και σε συνεργασία με Πανεπιστημιακούς και φορείς της Παιδείας.





Α' Μέρος σχεδιασμού (οι πρώτες 20 προτάσεις):




ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
Το παιδί είναι ο πατέρας του ανθρώπου
S. Freud



1. Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά του δήμου ηλικίας άνω των 3 ετών στους παιδικούς σταθμούς και επέκταση αυτών με χρηματοδότηση από νέα κοινοτικά προγράμματα και δημοτικά κονδύλια σε κάθε συνοικία.

2. Αναδιοργάνωση και αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου. Ενίσχυση της υλικοτεχνικής του υποδομής.Πλήρης  στοίχιση
3. Προγράμματα Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και Συμβουλευτική γονέων, με ιδιαίτερη έμφαση στη λαϊκή επιμόρφωση.

4. Προσαρμογή των κτιριακών εγκαταστάσεων των δημοτικών υπηρεσιών και των χώρων ψυχαγωγίας παιδιών και εφήβων στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία.

5. Αυξημένη χρηματοδότηση στις σχολικές μονάδες, πρόσθετα κίνητρα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, ειδικά προγράμματα ολοκληρωμένης παρέμβασης στο σχολείο και το σπίτι εκεί όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη και ενίσχυση του ρόλου των γονέων στην οργάνωση του σχολείου.

6. Σύγχρονο σύστημα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Εξασφάλιση ισότιμης συμμετοχής στη μάθηση για όλα τα παιδιά αδιακρίτως προέλευσης, νοητικής ή σωματικής ικανότητας ή άλλων ιδιαιτεροτήτων, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών με προτεραιότητα στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση των παιδιών με αναπηρίες.

7. Ανέγερση ενός δημοτικού Κέντρου Διημέρευσης για εφήβους και ενήλικες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με στόχο την αυτοεξυπηρέτη¬ση, την εκμάθηση δεξιοτήτων καθημερι¬νής ζωής, την ανάπτυξη λόγου και επικοινωνίας, τη δημιουργική απασχόληση και ψυ¬χαγωγία, την κοινωνικοποίηση και τη συναισθηματι¬κή ωρίμανση, καθώς και τη συναισθηματι¬κή στήριξη των ατόμων και των οικογενειών τους. Στελέχωση του Κέντρου με εξειδικευμένο προσωπικό, όπως ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, φυσικοθεραπευτές, μουσικοθεραπευτές, κ.ά., αμειβόμενοι από το δήμο.

8. Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Στηρίζουμε δράσεις και πρακτικές με διαπολιτισμικό προσανατολισμό για όλους. Με βάση τις αρχές της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, εξασφαλίζουμε την ομαλή ένταξη των μαθητών με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες (παλιννοστούντες, τσιγγανόπαιδες και αλλοδαποί) στην εκπαίδευση και τη ζωή.

9. Ενισχύουμε το ρόλο και τη συμμετοχή των τοπικών αρχών και παραγωγικών φορέων στη διασύνδεση των ειδικοτήτων του Τεχνολογικού Λυκείου με τις ανάγκες της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης.

10. Εμπλουτισμένες δημοτικές βιβλιοθήκες, με ψηφιοποίηση των διδακτικών συγγραμμάτων, συνδεδεμένες μεταξύ τους με την ψηφιοποιημένη Εθνική Βιβλιοθήκη και διεθνείς βάσεις δεδομένων, με διευρυμένα ωράρια λειτουργίας (βράδυ και Σαββατοκύριακα), που θα αποτελούν κέντρα μάθησης και μελέτης και θα δίνουν πρόσβαση στην επιστημονική γνώση στην ευρύτερη κοινωνία.

11. Δωρεάν πρόσβαση όλων των μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου στο γρήγορο διαδίκτυο από το σπίτι. Εργαστήρια Πληροφορικής και χώροι πρόσβασης στο γρήγορο διαδίκτυο.

12. Χορήγηση ηλεκτρονικού υπολογιστή (laptop) σε κάθε μαθητή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όταν αυτός εισέρχεται στην Τριτοβάθμια.

13. Απόκτηση Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και Επάρκειας στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή μέσα από εξειδικευμένα και πιστοποιημένα δημοτικά κέντρα επιμόρφωσης.
14. Αξιοποίηση των κρατικών προμηθειών και του εξοπλισμού για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών με δέσμευση ενός ελάχιστου ποσοστού επί του συνολικού προϋπολογισμού του δήμου, εξασφαλίζοντας έως και 40% ιδιωτική χρηματοδότηση.

15. Εξασφάλιση ισχυρών κινήτρων για τις επενδύσεις που εκμεταλλεύονται νέες γνώσεις και είναι προσανατολισμένες στην αξιοποίηση νέων τεχνολογιών. Υποβοήθηση της συγκέντρωσης και διάθεσης επιχειρηματικών κεφαλαίων σε νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της γνώσης. Υποστήριξη – μέσω οικονομικών και διοικητικών μέτρων – πρωτοβουλιών εκμετάλλευσης της γνώσης από ερευνητές, Πανεπιστημιακούς και ερευνητικά κέντρα.

16. Διπλασιασμός του ποσού χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων από τον προϋπολογισμό του δήμου.

17. Αναβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέσω ίδρυσης δημοτικών κέντρων Ερασιτεχνικής Δημιουργίας.

18. Ένταξη του τοπικού πολιτισμού στη λειτουργία του ανοιχτού σχολείου, σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς με αντικείμενο έννοιες όπως πολιτιστική συνέχεια, σύνδεση πολιτισμού και περιβάλλοντος, αξία της πολιτιστικής παράδοσης.

19. Δωρεάν παροχή σε κάθε μαθητή τριών βιβλίων κάθε χρόνο και τριών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τον πολιτισμό σε ψηφιακή μορφή από τις δημοτικές βιβλιοθήκες.

20. Νέες τεχνολογίες για τη διάσωση και την καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας, απευθυνόμενοι ιδιαίτερα στο χώρο των παλιννοστούντων ελληνοπαίδων.



Δημήτρης Α. Ανυφαντάκης

Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Φυλής
(Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας Άνω Λιοσίων)
Εκπαιδευτικός Π.Ε. (Δάσκαλος)